Urla Bağları 3 – Tabii ki Urla Şarapçılık

IMG_1245kkSon durağım aslında Urla Şarapçılık değil Şatomet olmalıydı ama ben müthiş bir plancı olarak Şatomet’i bir sonraki özel tura saklamaz zorunda kalıyorum. Neyse gelelim Urla’nın incisi, Türk şarapçılığının göz bebeklerinden birine Urla Şarapçılık’a. İki sene önce gelmiştim buraya ilk ve son kez. Hayran kalmıştım bu yapıya; nasıl olunmaz ki! İlk görüşte zihnimde bıraktıklarını dahiyane başlıklı “Urla Şarapçılığa Ziyaret” yazımda hatırlayabilirsiniz).Fatma (Adak) Hanım yine işinin başında ve Nurcan (Barış) Hanım da orada şansıma. Tanıdık yüzleri görmek ne güzel!

Untitled_Panorama1k

Şaraphaneyi tanımadığımdan değil ama mekanı fotoğraflamam için yine bir tur atıyoruz (geçen sefer kaybetmiştim de fotoğrafları). Bu bayıldığım mimari tasarım içerisinde dolaşmak benim için ayrıca bir zevk. Modern, net bir tasarım ve olabildiğince ferah…

IMG_1232k

Bu arada ilk ziyaret yazımda bahsetmemiş olduğum şaraphanenin üst katında yaratılmış iki oda ve koca bir ortak yaşam alanlı bir otelcikten de bahsedeyim burada. 2 sene önce hazır fakat kullanımda değillerdi. Bugün ise artık odaların da aktif olarak kullanıldığını söylüyor Fatma Hanım. Görmeniz lazım bu ‘otelciği’. Sadece 2 odası olduğu için otelcik diyorum yoksa tüm tesisin çizgisi ve klası burada da devam ediyor tahmin edersiniz ki. Eve döndüğümde fark ediyorum ki ismi de 2Rooms Hotel konmuş. Yarım saat mesafede evim olmasına rağmen kalasım var burada.Neyse, çok da reklam yapmayayım 🙂 İki sene önce de olan bir de butik otel yapma planı hala plan olarak beklemekteymiş. Beklediklerine göre bir bildikleri vardır diyorum, olunca da şahane olacağını bilerek.

Kolaj

Daha sonra şarap tadım salonuna iniyoruz. Tadım yapmaya izin yok da oturup sohbet etmek de mi kanun dışı canım! Burada da pek sevgili Tandoğan (Topaloğlu) Bey’le karşılaşıyoruz. Her şeyin ‘olabildiğince’; bu terim çok önemli; ‘olabildiğince yolunda olduğunu öğreniyorum Urla Şaraçılık için. Geçenlerde Decanter World Wine Awards’dan Urla Nero D’Avola&Urla Karası ile kazanmış oldukları çok önemli “Regional Trophy”yi de teslim aldılar mutlu, mesut bir şekilde. Kavaklıdere’nin dağıtım ağını da kullanmaya başladıklarından beri her yerde görmek mümkün Urla Şaraplarını. Bundan sonra artık daha ince şekilde ‘nokta’ları seçeceklerini söylüyor Tandoğan Bey. Her yerde olmak yerinde belirli sayıda, seçilmiş noktada… Bunun yanında ama Kipa’da bile bulmak mümkün şarapları.

IMG_1242k

Bu arada bir de grup geliyor şaraphaneyi gezmeye. Gruplar hiçeksik olmazmış meğer. Eh tabii, az çok şarap dünyasınıniçindeki bir kişi duymuştur methini buranın. Güzel olan asıl bilgi ise bu güzel üreticilerimizin birbirine bu noktada da destek olması. Reha Bey de belirtmişti bu noktayı. Örneğin “USCA daha yeni olduğu için çok bilinmiyor, bana gelen misafirleri kesin ona da Urla’ya da yönlendiriyorum” diyor. Ne güzel bir dayanışma örneği. Zaten aralarındaki mesafe araçla 10-15 dakika (bile değil)…

IMG_1263k

Bu arada en sevgili Symposium’un tükendiğini öğreniyor ve hayal kırıklığının en büyüğünü yaşıyorum. Yenisi için en iyi ihtimalle Kasımayını bekleyecek olmam ise beni birazcık rahatlatıyor. Bu arada şehre dönme vaktim de geliyor inceden ve hareketlenmeye başlıyorum güzel Urla teruarına veda ederek.

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

19/09/2013 tarihinde Şarap içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 3 Yorum.

  1. dostbahcesindenlezzetler

    Cok guzel bir paylasim.Anlayamadigim uretim yerine baglara gitmisim ozel..orada tadim nicin engellenir??? Tadacamki alayim.yoksa satistami yok??Bu ne bicim kanun insan yasam bicimine engel:(( guzel yaziniz icin cok tesekkurler:))

  2. Tadım yok yorumu yanlis olmus…tadim her zaman var ve ücretsiz bir şekilde bilgi yanlisini düzeltelim 🙂

Bir Cevap Yazın

