Urla Bağları 2 – USCA’yla İlk Buluşma

Clipboard01Güzelim taş şaraphanesi karşılıyor beni tüm güzelliğiyle USCA’nın. Deniz seviyesinden hafif yüksek bir yamaçta, sırtını da yaslamış tepeye bu şaraphane de. USCA pek yenilerimizden. Urlice ile Urla Şarapçılık arasında kalıyor şaraphane. Bulması pek kolay ama, tabelalar da gayet kolaylaştırıyor işinizi. Bu benim USCA’ya da ilk ziyaretim tahmin edersiniz ki; hatta kendileriyle de ilk tanışıklığım olacak inşallah. İçeride Ayda (Kalelioğlu) Hanım ve eşi Uğur Bey ile sohbete başlıyoruz hiç vakit kaybetmeden.

IMG_1226k

USCA’nın hikayesi kısaca şöyle… Kalelioğlu ve Şener aileleri birlikte bağ yetiştirmeye başlar ve ilk yıllarda yetişen üzümleri firmalara satar. Bu arada Ayda Hanım Fransa’da önce 1 senelik bir önoloji kursuna gider. “Ben bu kursu bitirince önolog olacağımı sanıyordum, meğer öyle olmuyormuş” diyor gülerek. Ha tabii Fransa’ya asıl gitme nedeni de Fransa’da okumakta olan oğlunu ziyaret ve ona biraz da olsa yardımcı olabilmek 🙂 1 yıllık kursun ardından 2 senelik bir yüksek lisans eğitimi alıyor Güney Fransa’da. Bu arada hiç zaman kaybetmeden şaraphane inşaatı başlıyor ve mezuniyetle birlikte de şarapların üretimi ve piyasaya çıkış. Bir de evlilik macerasının altından kalkılmış o ara.

IMG_1224k

Şaraphanenin planını da Fransa’da aldığı eğitime göre yönlendirmiş Ayda Hanım ve süreci olabildiğince kolaylaştırıcı detaylar görülebiliyor. Üzümler sap ayırma makinesinde ayrıştığında saplar otomatik olarak traktörün kasasına düşüyor mesela. Çok akıllıca değil mi! Sürecin öneminin gayet de büyük olduğu düşüncesinde Ayda Hanım. Kendisi bir diş hekimi olduğundan olsa gerek hijyen hassasiyeti hat safhada. İlk kez şöyle bir şey tecrübe ettim örneğin. Bir tanktan şırayı bardağa aldığında, kısacık musluğun bile içine su sıkıp temizliyor Ayda Hanım. “Vay be” dedim içimden. Şaraphanede bir de gözdesi var, o da koca meşe tankı! O tanktan pek sevgili Cabernet’si geliyor USCA’nın. Paslanmaz çelik tankları bile standartların da ötesinde bir alaşımdan ürettirmişler. Tabii sonuçlar da bu hassasiyetin meyvelerini verdiğini gösteriyor biliyorsunuz. 2012’de ilk rekoltesi piyasaya çıktı USCA’nın ama ödüller ve iltifatlar konusunda bir sıkıntı çekmiyorlar.

IMG_1212k

Şimdilik üretimleri çok sınırlı sayıda. Zaman içinde kapasite artacak ama butiklikten de çıkmak niyetinde değiller (bknz. butiklik hakkındaki fikirlerim). Her şişe üzerinde üretilen şişe adedi ve o şişenin kaçıncı üretim olduğu yazıyor. Hepsini kendileri yazmışlar oturup 🙂 Bu arada bir de benim ekstra takdir ettiğim bir yönü var USCA’nın; o da Foça Karası üzümünü çok önemsemeleri. Ben yerli üzümlere önem veren üreticilerimizi çok seviyor ve sayıyorum bilirsiniz. Ayda Hanım “Çok potansiyeli olduğunu düşünüyorum bu üzümün” diyor. İnşallah en kısa zamanda bize bu potansiyeli tecrübe etme imkanı sunarlar. Merakla beklemekteyim.

IMG_1218k

Son olarak şunu demeden geçmek istemem. Hep Ayda Hanım dedik ama 4 ortağın da kendi önemli görevleri var. Biri bağda, biri şaraphanede, biri pazarlamada, biri de finansal ve yönetimsel konularda koşuşturuyor yani sanmayın diğer ortaklar boş oturuyor. Her ne kadar herkesin kendi görevi de olsa tüm kararlar ortak alınırmış ama. Ayda Hanım “Ben şarabı biliyorum diye istediğim şarabı yapmıyorum; oturup konuşuyoruz ve ortak karar alıyoruz” diyor. Uyumunuza sağlık diyorum ben de.

Elim boş dönmem söz konusu olamazdı tabii ki. Çantamı doldurup yoluma devam ediyorum bir sonraki sefer görüşünceye dek bu güzel insanlarla. Güzel insan kategorime yeni dostlar katmış olmak ne büyük mutluluk bilseniz!

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

15/09/2013 tarihinde Şarap içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

