Doluca’nın Tirbüşon Klübü ve Mövenpick!

[Not: Bu yazı 3 Mayıs 2012’de yazılmıştır]

Dün akşam çok sevdiğim değerli bir arkadaşımın daveti sayesinde Doluca Şarapçılık‘ın düzenlediği bir toplantıya katılma imkanım oldu İzmir Mövenpick Otel‘in 10. katında. Bir tadım sanıyordum, tadım değilmiş meğer bir ödül töreniymiş!

Doluca Şarapçılık Türkiye’de ilk olmak üzere, 2001 yılından beri sektör çalışanlarına eğitim vermekteymiş efendim, tabii ki şarap eğitimi (içeriğine hakim değilim ne yazık ki). Bu eğitimler 3 aşamalı oluyormuş: Gümüş Tirbüşon, Altın Tirbüşon ve Master Tirbüşon olmak üzere. Bugüne kadar Türkiye çapında 3000′i aşkın sayıda gümüş tirbüşon almaya hak kazanan sektör çalışanı olmuş. Tabii bu 3000′in hepsi hala bu sektörde çalışmıyormuş ne yazık ki.

Benim katıldığım tören, son Gümüş eğitimde başarı gösteren kişilere sertifikalarını vermek üzere düzenlenmiş. 49 sektör çalışanı 2 gün, 3′er saat süren eğitimden başarıyla ayrılmış bu sefer. İzmir’den bugüne kadar Gümüş Tirbüşon almaya hak kazanan 510, Altın Tirbüşon almaya hak kazanan ise 24 kişi olmuş (kim bilir şimdi nerelerdeler).

Şarabın öğretildiği bu eğitimin bir nev’i ödül töreni olan bu gecede, şarabı servis eden arkadaşların hangi şarabı servis ettiğini bilmemesi, üzüm isimlerini telaffuz edememesi gibi durumlarsa çok derin bir tezat oluşturdu anla, ve ne yalan söyleyeyim böyle bir otel için büyük hayal kırıklığına uğramama neden oldu. Aynı zamanda da sektörün eğitime bakış açısını da göstermiş oldu bana biraz. Böyle büyük bir otelin bir çırpıda tüm çalışanlarına giriş seviyesinde bile olsa bir eğitim vermesi zor olmasa gerek! Bir yandan eğitim sertifika törenine ev sahipliği yapıyorsun (yani bu eğitimin farkındasın) ama çalışanlarının durumu bu. İlginç ve acı! (ya da ben abartıyorum).

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

09/02/2013 tarihinde Şarap içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 2 Yorum.

  1. yani >??

    10 ubat 2013 00:44 tarihinde AGAH RS yazd:

    > >**>? > > >

Bir Cevap Yazın

