Gusto Yılın En İyi Şarapları 2012

GustoBu haftasonu Türk şarapları için özel bir haftasonuydu. Farkında olunarak ya da olunmadan 3 çok önemli tadım bu haftasonunda düzenlendi.

İlki Türkiye’nin ilk içki kültürü dergisi Gusto’nun düzenlediği “Yılın En İyi Şarapları” tadımıydı.

İkincisi,  bir yandan benim de 2. gününe katılabildiğim ve ilki düzenlenen Veritas 1.Master Sommelierler Tadımı, İstanbul İncirli Şaraphane‘de düzenlendi 3 gün boyunca. Sonuçları yakında açıklayabilmeyi umuyoruz. Son olarak da İzmir’de “Şarap Tutkunları” grubu Türkiye’nin en önemli şarap bloggerlarında ikisi Murat Mumcuoğlu ve Umut Özdemir‘in de katılımıyla bir Türk-Yunan şarapları kör tadımı yaptı. Hemen bugün tabii ki de Mehmet Yalçın Milliyet Gazetesi’ndeki köşesi Şişedeki Balık‘ta tadımın kısacık hikayesini ve sonuçları açıklamış. Sonuçlar ise şöyle (G olarak numaralandırılanlar gelecek vaat edenlermiş):

ALTIN LİSTE
Corvus Corpus 2008 (Cabernet Franc-Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah)
Corvus CruTurk 2006 (Cabernet Sauvignon-Merlot-Cabernet Franc-Syrah)
Kayra Versus Syrah-Viognier 2010 “G”
Kayra Vintage Boğazkere 2009
Kayra Vintage Cabernet Sauvignon 2010
Umurbey Cabernet Sauvignon-Merlot 2008
Vinkara Mahzen Kalecik Karası 2010

GÜMÜŞ LİSTE
Büyülübağ Cabernet Sauvignon 2010
Chateau Nuzun Cabernet Sauvignon-Merlot-Shiraz-Pinot Noir 2010
Chateau Nuzun Cabernet Sauvignon-Syrah 2008
Chateau Nuzun Syrah 2010
Doluca Karma Shiraz-Boğazkere 2010 “G”
Prodom Tellus 2010  “G” (Syrah-Petit Verdot)
Kayra Versus Cabernet Franc 2010 “G”
Pamukkale Nodus Cabernet Sauvignon 2011 “G”
Pamukkale Anfora Shiraz Reserve 2009
Doluca Sarafin Merlot 2010
Sevilen 900 Cabernet Sauvignon 2009

BRONZ LİSTE
Barbare Cabernet Sauvignon-Merlot 2010
Barbare Premier 2009 (Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah-Mourvedre)
Barbare Prestige 2009 (Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah-Grenache)
Diren Veni, Vidi, Vici 2008 (Syrah-Cabernet Sauvignon-Boğazkere)
Doluca DLC Cabernet Sauvignon-Merlot 2010
Kayra Vintage Öküzgözü 2010 “G”
Kayra    Buzbağ Reserve 2008 (Öküzgözü-Boğazkere)
Likya Kızılbel Cabernet Sauvignon-Boğazkere 2010
Likya Vineyards Cabernet Sauvignon 2010
Pamukkale Anfora Merlot 2009
Prodom 2011 “G” (Syrah-Kalecik Karası)
Doluca Sarafin Cabernet Sauvignon 2010
Selendi 2010 (Merlot-Cabernet Sauvignon-Shiraz-Cabernet Franc)
Selendi Sarnıç Merlot 2010 “G”
Suvla Cabernet Sauvignon 2010
Suvla Syrah 2010
Turasan Seneler Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah 2010 “G”
Turasan Seneler Öküzgözü 2010
Turasan Seneler Öküzgözü-Boğazkere 2011 “G”
Urla Vourla 2010 (Boğazkere-Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah)
Vinkara Mahzen Cabernet Sauvignon-Merlot-Syrah 2010
Yazgan Mahra Kalecik Karası-Syrah 2011

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

09/12/2012 tarihinde Şarap içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 9 Yorum.

  1. Bu tadımların hiçbirinden haberim olmamıştı, gerçekten de yerli şaraplar için çok önemli bir haftasonu olmuş. Şimdi yavaş yavaş bu listedekileri denemek ister gönlüm 🙂 Altın listedekilerden bir tanesini biliyorum sadece, o da Kayra Vintage Cabernet Sauvignon 2010, birkaç gündür dolabımda, azar azar içiyorum bu ara kendisini 🙂 İstanbul’a gelmişsiniz, önümüzdeki haftasonu Kanyon’daki tadım günlerine de gelmeyi düşünüyor musunuz?

    • Argun Tanrıverdi

      Listedekileri bitirmek lazım şüphesiz de liste çok, nasıl olacak bu iş 🙂 ?

      Kanyon’a gelmeyeceğim artık. İstanbul kotamı bir süreliğine doldurduğumu düşünüyorum.

  2. Peki bir sorum olucak. Mesela Chateau Nuzun un urunlerine burda gumus listede yer verilmis ama

    http://www.vinography.com/archives/2012/12/turkish_wine_the_tasting_notes.html

    bu linteki siralamada 6-7.5 arasinda yer bulabilmis ancak. Sizce bu fark neden kaynaklaniyor yada gumus liste ancak bu puanlar mi eder?

    Birde Corvus un puanlari bana biraz fazla gibi geldi. Cunku MoW daki puanlarida bu kadar yuksek degildi diye hatirliyorum.

    • Argun Tanrıverdi

      İnanın aynı şeyi düşündüm bugün Alder Yarrow’un listesini görünce, direk Chateau Nuzun’ların farklı algılanması konusu.

      6-7,5 aslında çok düşük bir puan, hatta bir çok not verenin söylemeyeceği notlardır bunlar. Farkın neden kaynaklandığını söylemek benim kapasitemi çok aşar ama algı diyorum başka da bir şey diyemiyorum. İşin garibi üzümlerin de Türk üzümleri olmaması. Öyle olsaydı derdim ki adam hiç alışık değil ama durum o da değil.

      Bir tek ayak üstü yaptığı için o tadımları Alder, çok sağlıklı olmayabilir notları.

      • Az önce vinography’deki Chateau Nuzun puanlarını görünce dedim ki “ilk kez birileri benimle aynı fikirde”. Chateau Nuzun şaraplarıyla ilgili öyle övgüler okuyorum ki (üreticinin emeğine ve özenine yapılan övgülere kesinlikle bir diyeceğim yok) acaba benim açtığım şişelerde mi bir sorun var diye düşünüyorum. Aynı rekoltenin farklı şişelerinde bunca farklılık olması da aklıma pek yatmıyor. Damak zevki diyorum ben de…

  3. Muhittin Eser

    Selendi için “Doluca Selendi” kullanmışsınız, ancak sanırım hata olmuş , Selendi ayrı bir firma.

    • Argun Tanrıverdi

      Teşekürler Muhittin Bey! Sarafin’in başına koyacağım Doluca’yı Selendi’nin başına koymuşum son derece rahat bir şekilde 🙂

  4. Evet cunku normal tek duze bir sarap 7 den baslar. 6 ya kadar notunun dusmesi iyi birsey degil. Ama bence listenin gerisinde bir sikinti yok gibi geldi bana. Hepsini tatmadim ama etraftan okuduklarima ve denediklerimi goz onune alinca Alder Yarrow un listesi bana daha gercekci geldi.

    Gusto dergisinin tadiminda cok degerli insanlar var ama ne yalan soyliyim sonuclar bana biraz garip geldi.

    Sahsen onumuzdeki Kanyon sarap tadim gunlerinde gene denicem Chateau Nuzun u ve belki o zaman fikrim degisir.

  1. Geri bildirim: Kayra Vintage Cabernet Sauvignon 2010 | Kadehteki Lezzetin Peşinde

Bir Cevap Yazın

