Raftaki Bozuk “Beyaz” Şarabı Bir Bakışta Anlamak

Geçen gün Türkiye’nin market devlerinden birinin raflarında rastladım yandaki fotoğraftaki görüntüye. Yıl içinde bir şarap ustamızın bununla benzer bir durumu paylaşımı sayesinde aşinaydım aslında durumun ne olduğuna, ama yine de kendim bir uzman olmadığım için kesin bir yargıda bulunmak istemedim hiç. 

Aynı markanın, aynı sek beyaz şarabının, iki farklı rekoltesi ve apayrı görünümde iki şarap var karşımızda. Soldaki 2010, sağdaki 2006 yılının üzümlerinden üretilmiş ve kim bilir ne zaman marketimizce satın alınmış. Soldaki normal, genç bir sek beyaz şaraptan bekleyeceğimiz sarı renkteyken, sağdakinin rengi turuncuya kaymış. Bu görüntü sonucunda aklıma bir kaç soru geliyor tabii:

1-) Bu renk farklılığının rekolte farklılığıyla alakası olabilir mi?
2-) 6 sene, kötü koşullarda saklanmış bir şarabın bozulması için yeterli midir?
3-) 6 sene, iyi koşullarda saklanmış bir beyaz şarabın sağlıklı bir şekilde bozulmadan böylesine renk değişimine uğraması için yeterli midir?
4-) Sizce sağdaki şarabın bozuk olup olmadığını söylemek için tatmaya gerek var mıdır?
5-) Kırmızı şarabın bozuk olduğunu görsel olarak anlamamız mümkün olabilir mi?

Sevgili üstadlarımız ve tüm şarap severler! Acaba sizlerden yukarıdaki sorulara bildikleriniz, okuduklarınız ya da duyduklarınız doğrultusunda cevaplar vermenizi rica etsem? Söylediğiniz her şey eminim ki tüm şarap severler için çok değerli olacaktır. Şimdiden verdiğiniz cevaplar ve ilginiz için sizlere teşekkür ediyorum.

[Bu arada, bahsettiğim market devinin bu olay sonrası beni defalarca arayıp, duruma müdür seviyesinde ilgi göstermesi oldukça takdirimi kazandı bilesiniz. Niyetim o firmayı kötülemek ve karalamak değildir kesinlikle]

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

09/07/2012 tarihinde Şarap içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 4 Yorum.

  1. HAKİM TÜMER

    BU RENK FARKLILIĞININ REKOLTE DEN OLDUĞUNU SANMIYORUM 6 SENE KÖTÜ KOŞULLARDA SAKLANMIŞ BİR ŞARAP İÇİN YETERLİDİR BENCE 6 AY BİLE YETERLIDIR 6 SENE BİR ŞARABIN BÖYLE RENK DEĞİŞİMİNE UĞRAMASI İÇİN BİRAZ DA ÜZÜMÜNE BAĞLİDIR AMA MONESEPAJ BİR NARİNCE VE YA CHARDONNAY İÇİN YETERLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM BOZUK OLMASA DAHİ BAYAT OLDUĞU BELLİ 6 INCI SORU KIRMIZI ŞARABI AÇTIKTAN SONRA DAHA İYİ ANLARIZ

    • Argun Tanrıverdi

      Çok çok teşekkür ederim Hakim Bey ilginiz ve yanıtınız için zaman ayırdığınız için.

  2. ilker ender

    Merhaba

    Bence yerleşmiş “etikette ne kadar eski yıl yazıyorsa o kadar iyi” anlayışı nedeniyle de insanlar aldanıyor. Migros ya da diğer büyük marketlerde gördüğümüz şarapların çok ama çok büyük bir kısmı “commercial wine” tabir edilen yıllanmaya ve beklemeye uygun olmayan ve kısa sürede tüketilmesi gereken şaraplardır.

    Benim kişisel görüşüm marketlerden 2 – 3 yaşını geçmiş bir şarap almak yanlış. Genç şarap alıp çabuk tüketmeye bakmalı : )

    • Argun Tanrıverdi

      Ben de fikrinize katılıyorum marketlerden 2-3 yaşını geçmemiş şarapları almak konusunda. Yine de insan bu büyük marketlerden daha özenli olmalarını ve tüketicileri doğru yönlendirmelerini bekliyor.

      Teşekkür ederim yorumunuz için.

Bir Cevap Yazın

