Barel Ne’ala ve ‘Bizden Biri Şarap’lar

Takdir ediyorum şarap gibi ciddi bir mevzuya bu şekilde eğlence katabilen firmaları. Zaten belki de böyle olması lazım da biz (üreticiler, şarap severler ve şarap snobları(!!) gereğinden fazla ciddileştirip, insanları korkutup uzaklaştırıyoruz şaraptan.

Barel Şarapçılık‘ın yeni ürünü Ne’ala‘yı görünce paylaşmak istedim fikirlerimi bir kez daha bu konuda kısaca!

Bana kalırsa şarabın tüketim ve tercih edilme konusunda bira ve rakının kilometrelerce geride kalmasının önemli nedenlerinde birisidir şarabın karışık bir mevzu olması ve korkutucu şekilde ciddi olması. Şarap almak isteyen “normal” bir kişinin şişe üzerinde yazılı olan şeylerden tek elde edeceği koca bir kafa karışıklığı olabilir çoğu zaman ve çok eminim ki çeşidi ve karışıklığı görünce bir çok kişi dönüp “Amaaan bira alalım/rakı içelim” yönünü seçiyordur. Mesele şarabı sevmemek değil, ondan çekinmek olabilir kimi zaman.

Ne’ala’daki gibi görsel farklılık, samimiyet, sıcaklık ve yakınlık (şarap dünyası için) insanların bu çekincelerini bir nebze olsun azaltacaktır eminim. Bu fikrimin oluşmasında bir kaç kez şarap rafları önünde durmuş seçim yaparken “Cumartesi (Kayra Cumartesi‘den bahsediyorlar) alalım ağğbii, Cumartesi yok mu olm!?” diyaloglarına şahit olmam da etkilidir. Bir çok insan kaliteli şarabı ararken, bir çok insan da (ve bence firmaların ulaşmak için daha fazla çalışması gereken insanlar) basit, net, onlara daha yakın şarabı arıyor, unutmamak lazım!

[Bu arada Kayra’yı da kendi sebeplerimle alakalı Cumartesi’si nedeniyle tebrik ediyorum. Birilerine ulaşmayı başarmışsınız]

Siz ne dersiniz bu konuda? Fikirleriniz benim için gerçekten çok değerli.

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

13/05/2012 tarihinde Şarap içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 4 Yorum.

  1. Bence kesinlikle doğru, hatta bence kaliteli şarabı arayanlar da basit ve net olanı arıyor olabilirler aynı zamanda. Ama şarabı karmaşık, asil ve kolay erişilmez bir şey olarak sunmak da bilinçli bir tercih olabiliyor bence. Kime hitap edilmek istendiğine bağlı bir tercih.

    • Argun Tanrıverdi

      Haklısınız Elif Hanım. Biz şarap severler için şarabın çekici olduğu bir nokta da belki bu karmaşıklığı ve gizemi kesinlikle.

  2. Evet belki karisik olan ciddi ilgilenen insanlar icin iyi oluyor ama acik olmasi sayesinde daha cok ksiye ulasabilir. Mesela ben Vinkara yi bu konuda cok taktir ediyorum, etiketinde aradiginiz butun bilgiler yer aliyor. Buda insanlarin rahat tercih yapmasini sagliyor. Bide kalitesi gercekten guzel. MoW bunu kanitladi.

    Her gecen gun saraba olan ilgi artiyor ama insanlari daha rahat saraba cekmek ve saraba olan ilginin artmasi icin neseli ve acik etiketlerin olmasi gerektigini dusunuyorum ben.

    • Argun Tanrıverdi

      Aynı fikirdeyim sizinle ve ben de Vinkara’yı pek takdir ederim etiketleri konusunda özellikle.

Bir Yanıt Bırakın

