Chamlıja ve Görsellik Üzerine

Türk şarap sektörüne bir yeni üretici katılıyor. Türk şarap ve iş dünyasının zaten gayet iyi tanıdığına emin olduğum Mustafa Çamlıca‘nın Chamlıja’sı bu marka bahsettiğim. Fakat benim bahsetmek istediğim kısım, markanın yayın hayatına 1 Nisan’da başlayan internet sitesi!

Benim bahsetmek istediğim kısım, markanın yayın hayatına 1 Nisan’da başlayan internet sitesi!

Öncelikle bir grafik uzmanı olmadığı belirtip, biraz sonra okuyacaklarınızın sadece kişisel görüşlerim olduğunu bilmenizi isterim

Gelelim şu siteye! Görmeye alışık olduklarımızdan farklı bir defa; görsel(!) Ne demek istiyoruma gelmeden, nasılına bakalım. Böyle bir internet sitesi oluşmasının baş nedeni, Mustafa Bey’in ipleri “yaratıcı grafik sanatları” bölümünde okumuş kızı İrem Hanıma [2] bırakmış olması. Kendilerini pek tanımasam da, demek ki Mustafa Bey’in kızına güveni tam ve kendisi de yaratıcı bir kişilik ki böyle bir sonuç doğmasına imkan tanımış. Sonuçta da son derece temiz ve dikkat çekici bir iş çıkmış, her ne kadar daha sadece sitenin bir kaç bölümünde sınırlı miktarda içerik olsa da.

Mustafa Bey hakkında az çok bir bilgim oluşmuşsa sosyal medya aracılığıyla, o da ilerleyen zamanlarda yazılı olarak içeriğin çok doyurucu olacağıdır, hatta kendisi istediği taktirde yeterli miktarlardan da çok olabileceğidir. Fakat benim inancım Türkiye şarap dünyasının içerik kadar ve belki de daha çok görselliğe, yaratıcılığa, dikkat çekiciliğe ve yeniliğe ihtiyacı olduğudur. İstendiği taktirde, içeriği yaratma konusunda çalışan, kendini buna adamış olan saygıdeğer kişiler zaten bulunabilmektedir (bkz. “şarap tutkunları”, “evde şarap eposta grubu”, vs.). Dünyanın en yoğun genç nüfuslarından birine sahip olan ülkemizde, şarap dünyası açısından belki de o gençliği yakalayacak olan şarap kalitesi ve bilgi içeriğinden çok yaratıcı düşünceye dayalı görsellik ve tabii ki sosyal medya olacaktır. Tabii bunu derken, kalitesiz şarapları görsel boyamalarla, büyüleyici makyajlarla gençliğe yutturabileceğimizden bahsetmiyorum ama tek başına kaliteli şarap üretmenin de o gençliği bira ve rakıdan vazgeçirip, şaraba yöneltmeye yetmeyebileceğini söylüyorum*

Dönelim Chamlıja‘ya. Görünen o ki, İrem Hanım’ın görsel çalışmaları, markada devamlılığı koruyup markanın şaraplarının etiketlerinde de devam edecek.

Genelde şarap dünyası yenilikçi olmaktan ziyade gelenekçidir dikkat ederseniz. Çevir aç kapak yerine mantarcıdır**, kadehler yüzyıllardır aynıdır örneğin. İnternet sitelerine de baksanız (ve bir internet sitesi bulabilirseniz), etiketler de dahil markaların görselliği kullanmasında bir sıkıntı olduğunu görebileceksinizdir. Bir defa durağandırlar, ağırdırlar güzel görünseler de. Bu konuda Vinkara markasını takdir ederim kendimce. Kaliteli şaraplar üretmenin yanında, yaratıcılık açısından da güzel şeyler yapmaktalar. Etiketlerinde kullandığı yazı karakteri dolayısıyla klasik olmaktan çok daha moderne yakındır ve bir de o sevimli minik 25 cl’lik şişelerde şaraplarını piyasaya sunarlar. Ufak detaylar olmasına rağmen bence asıl bu pazarı büyütecek davranışlardır bunlar ileri dönemlerde. Bilmiyorum, belki de ben yanılıyorumdur tabii tüm bu dediklerimde.

Neyse daha fazla uzatmayalım şimdilik.

Chamlıja, tahminimce zaten iyi şaraplar üretecektir (bu konuda İlhan Olam beyefendi destek noktamdır). Bir de en azından benim farklı bulup beğendiğim görselliklerine başarılı bir şekilde sosyal medya kullanımını da eklerlerse bence başarılı olmamaları için bir neden yok (başarıdan kastımın sadece kaliteli şarap üretmek olmadığını anlamışsınızdır umarım). Son olarak İrem Hanımın ellerine sağlık diyor, Chamlıja’ya başarılar diliyorum.

Bir de bu konularda fikrinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim! Şimdiden teşekkürler!

* Evet doğru bildiniz, bu konuda ayrıca bir yazı yazmak istiyorum.

**Bu konu hakkındaki fikirlerimi ayrı bir yazıda paylaşmaya niyetliyim; ben de mantarcıyımdır bu arada.

Reklamlar

Argun Tanrıverdi hakkında

about.me/argun.tanriverdi

14/04/2012 tarihinde Şarap içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: